Jaunumi
NVA logo, tekstuāls saturs, fons: klients aizpilda aptauju

2021.gada nogalē, no 29.novembra līdz 23.decembrim, Nodarbinātības valsts aģentūra (NVA)  rīkoja aptauju, lai noskaidrotu klientu viedokli par NVA darbu un pakalpojumiem. Piedalīties aptaujā tika aicināti 114 996  NVA klienti, kuri 2021.gadā bija izmantojuši aģentūras pakalpojumus. Uz aptaujas jautājumiem atbildēja 4 201 NVA pakalpojumu saņēmējs. Salīdzinot ar 2020.gada aptauju, kad tajā piedalījās 1 798 respondenti, jāsecina, ka šoreiz klientu aktivitāte bija daudz lielāka.

Aptaujas dati tika apkopoti un sagrupēti četrās sadaļās:

NVA darba novērtējums

NVA darbu pozitīvi bija novērtējuši 77% aptaujāto, savukārt 13% respondentu ar NVA darbu bija apmierināti daļēji, 6% bija drīzāk neapmierināti, bet 4% neapmierināti. Sadarbību ar NVA pozitīvi novērtējuši kopumā 96% aptaujāto, taču 3% klientu pauduši negatīvu vērtējumu.

Respondenti, kuriem bija sniegtas attālinātās konsultācijas, tika lūgti tās novērtēt. 73% respondentu pauda viedokli, ka NVA atbalsts bija pietiekams, bet 10% ar attālināto komunikāciju nebija apmierināti.

NVA darbinieku novērtējums

Klientu apkalpošanas kvalitāti atzinīgi novērtējuši 84% respondentu, uzsverot, ka komunikācijas stils ir pieklājīgs (18%), informāciju darbinieki sniedz saprotami un pietiekamā apjomā (14%), klienti tiek apkalpoti ar cieņu (13%), pauž ieinteresētību un izprot klienta vēlmes (11%), sazinās saprotamā un vienkāršā valodā (11%). Tikai 2% respondentu pauda viedokli, ka Covid-19 izplatības ierobežojumu dēļ saziņa ar NVA darbiniekiem bija sarežģīta.

Vērtējot principa “konsultē vispirms” ievērošanu, 64% respondentu uzskata, ka NVA darbinieki šo principu ievēro – konsultē, palīdz, skaidro.

NVA e-pakalpojumi

70% aptaujas dalībnieku atbildēja, ka izmanto NVA e–pakalpojumus. Informāciju par NVA e-pakalpojumiem klienti visbiežāk ieguva NVA tīmekļvietnē – 36%. Otrs biežāk izmantotais informācijas avots par NVA e-pakalpojumiem bija NVA darbinieks – 33%, bet 8% par NVA e-pakalpojumiem uzzināja valsts portālā latvija.lv.

Respondenti tika lūgti novērtēt e-pakalpojumu pieejamību. Pilnībā un daļēji apmierināti ar NVA e-pakalpojumu vietnes “CV un vakanču portals” darbību bija 69% respondentu.

Aptaujas dalībnieki visbiežāk NVA CV un vakanču portālā bija meklējuši vakances (27%), elektroniski pieteicās bezdarbnieka statusam (20%), izveidoja vai aktualizēja CV (12%).

Atbildot uz jautājumu, kādu pakalpojuma saņemšanas veidu viņi labprātāk izvēlētos – klātienes vai attālināto,  47% respondentu atbildēja, ka izvēlētos pakalpojumu saņemt attālināti – elektroniski vai telefoniski, 23% vēlējās pakalpojumu saņemt klātienē, savukārt 28% pirmo konsultāciju vēlas saņemt klātienē, bet pārējās attālināti.

2953 aptaujas dalībnieki izteica savus priekšlikumus, kā arī atzinību un laba vēlējumus NVA darbiniekiem.

NVA klientu aptaujas rezultāti tiks izvērtēti un ņemti vērā, pilnveidojot NVA pakalpojumus un klientu apkalpošanas procesu.                                               

NVA klientu aptaujas dalībnieku vidū 66% bija sievietes, bet 34% - vīrieši. Visvairāk respondentu bija vecumā no 30 līdz 44 gadiem (42%), vismazāk - vecuma grupā no 15 līdz 24 gadiem (6%). 47% respondentu bija augstākā izglītība, 24% - profesionālā, 21% - vispārējā vidējā izglītība un 8% - pamatizglītība.19% respondentu vairs nebija reģistrēti NVA, jo bija atraduši darbu, savukārt 6% aptaujas dalībnieku bija zaudējuši bezdarbnieka status, bet nestrādāja.