Jaunumi
Apkopoti NVA sadarbības partneru aptaujas rezultāti Kopumā  vairāk nekā 90% respondentu apmierināti ar NVA pakalpojumu klāstu un atbilstību uzņēmumu vajadzībām

Šī gada sākumā, no 26.janvāra līdz 12.februārim, Nodarbinātības valsts aģentūra (NVA) veica sadarbības partneru elektronisko aptauju, lai noskaidrotu viņu viedokli par NVA darbību un pilnveidotu pakalpojumus.

Piedalīties aptaujā tika aicināti 6 768 sadarbības partneri - gan tie, kuri sadarbojās ar NVA, kā arī tie, kuri bija uzrunāti sadarbībai 2022.gadā. Aptaujā piedalījās un anketas aizpildīja 447 respondenti: 81% (361 sadarbības partneris) norādīja, ka sadarbojās ar NVA, bet 19% (86) norādīja, ka sadarbība 2022.gadā nav bijusi.

Respondenti, kuri nebija sadarbojušies ar NVA, kā galvenos nesadarbošanās iemeslus minēja:

  • nav bijusi vajadzība pēc darbaspēka piesaistes (50),
  • nav bijuši aktuāli NVA atbalsta pasākumi (21),
  • nebija informēti par atbalsta pasākumiem (12),
  • nebija informēti par NVA atbalstu darbaspēka piesaistē (7).

10 respondentiem nesadarbošanās iemesls bija cits, bet 2 nesadarbojās sliktas iepriekšējās pieredzes dēļ.

Atbildot uz jautājumu par sadarbības partneru apmierinātību ar NVA pakalpojumu klāstu kopumā un pakalpojumu atbilstību uzņēmuma vajadzībām, 72% respondentu norādīja, ka ar pakalpojumu klāstu ir apmierināti, drīzāk apmierināti bija 26%, savukārt ar pakalpojumu atbilstību uzņēmuma vajadzībām bija apmierināti 66% respondentu, bet drīzāk apmierināti - 31%. Kopumā  vairāk nekā 90% respondentu bija apmierināti ar pakalpojumu klāstu un atbilstību uzņēmumu vajadzībām.

NVA pakalpojumu vērtējums tika sadalīts trīs blokos:

  1. Vakanču reģistrēšana
  2. Personāla atlases pakalpojumi
  3. Nodarbinātības un atbalsta pakalpojumi

Vērtējot vakanču reģistrēšanas pakalpojumu, 55% respondentu norādīja, ka ar NVA CV un vakanču portāla pašapkalpošanās iespējām ir apmierināti, bet 14% - drīzāk apmierināti, savukārt ar vakanču pieteikšanu telefoniski vai izmantojot e-pastu apmierināti bija 56% respondentu, drīzāk apmierināti - 6%.  27% respondentu norādījuši, ka pašapkalpošanās portāla iespējas nav izmantojuši, bet 37% respondentu nebija izmantojuši vakances pieteikšanas pakalpojumu e-pastā vai telefoniski.

Kā biežāk izmantoto personāla atlases pakalpojumu respondenti norādīja iespēju saņemt pretendentu kontaktinformāciju, ar šo pakalpojumu apmierināti bija 148 respondenti, drīzāk apmierināti - 33. Otrs pieprasītākais pakalpojums ir iespēja saņemt respondentu CV un/vai motivācijas vēstules, ar šo pakalpojumu apmierināti bija 142 respondenti, drīzāk apmierināti - 32. Trešais pieprasītākais personāla atlases pakalpojums ir organizēta klātienes tikšanās ar pretendentiem NVA vai uzņēmuma telpās, ar šo pakalpojumu apmierināti bija 87 respondenti, drīzāk apmierināti - 17. Tikšanās pasākums ar darba devējiem tiešsaistē apmierināja 71 respondentu, drīzāk apmierināja - 17. Ar konsultāciju par darba spēka piesaistīšanu no citām valstīm bija apmierināti 55 respondenti, drīzāk apmierināti - 18. Liela daļa respondentu bija norādījuši, ka personāla atlases pakalpojumus vēl nav izmantojuši.

Vērtējot nodarbinātības un atbalsta pasākumus, redzams, ka NVA biežāk izmantotie pasākumi, ar kuriem apmierināti un drīzāk apmierināti  sadarbības partneri, ir:

  • Subsidētās darbavietas (116 respondenti),
  • Skolēnu vasaras nodarbinātības pasākums (115 respondenti),
  • Algu subsīdiju pasākums (80 respondenti),
  • Darbam nepieciešamo iemaņu attīstība biedrībās un nodibinājumos (66 respondenti),
  • Darba vietas pielāgošana personām ar invaliditāti (65 respondenti),
  • Atbalsts darba devējam personu ar invaliditāti nodarbinātības uzsākšanai (63 respondenti).

Atbildot uz jautājumu par NVA pakalpojumiem, kurus sadarbības partneri  būtu ieinteresēti un drīzāk ieinteresēti izmantot, respondentu atbildes sadalījušās šādi (bija iespējams izvēlēties vairākas atbildes):

  • NVA CV un vakanču portāla pašapkalpošanās iespējas - 87%,
  • iespēja saņemt pretendentu CV un motivācijas vēstules - 83%,
  • iespēja saņemt pretendentu kontaktinformāciju - 82%,
  • vakanču ievietošana, izmantojot e-pastu vai tālruni - 70%,
  • nodarbināšana subsidētajās darba vietās - 61%,
  • skolēnu nodarbināšana valsts līdzfinansētajās darba vietās vasaras brīvlaikā - 58%,
  • algu subsīdiju atbalsta pasākums - 53%.

Kopumā 405 aptaujas dalībnieki izteica NVA un tās darbiniekiem pateicības vārdus, priekšlikumus un ierosinājumus.