ESF projekts Nr.7.1.2.1/15/I/001 “EURES tīkla darbība Latvijā”
Nodarbinātības valsts aģentūra (NVA) akcijas “Karjeras dienas darba meklētājiem” ietvaros 21.oktobrī sadarbībā ar sociālo kustību “Latvija strādā” rīkoja tiešsaistes karjeras dienu “Ko darīt šodien, lai būtu konkurētspējīgs darba tirgū rīt?”, kuras gaitā interesenti tika iepazītināti ar pārkvalifikācijas un profesionālās attīstības iespējām, ko šobrīd piedāvā starptautiskā tālmācības platforma “Coursera”, NVA, Cēsu Digitālais centrs, Starptautiskā biznesa centru asociācija “ABSL Latvia”, informācijas tehnoloģiju uzņēmums “Accenture”, kā arī “Swedbank”, “Rimi Latvia”, "MSC Latvia" un “UpMatched”. Uzņēmumi un organizācijas 5 minūšu prezentācijās iepazīstināja ar piedāvātajām apmācību iespējām un atbildēja uz skatītāju jautājumiem. Tiešsaistes karjeras dienu, kas tika pārraidīta sociālās vietnes Facebook NVA kontā, attālināti skatījušies jau vairāk nekā 4,3 tūkstoši interesentu.
Tiešraides video ierakstu ir iespējams noskatīties NVA Facebook kontā: https://www.facebook.com/Nodarbinatiba/videos/370951140912062
NVA akcija “Karjeras dienas darba meklētajiem” norisinās no 19. līdz 23. oktobrim visa Latvijā. Piedalīties karjeras dienu aktivitātēs šogad, ņemot vērā Covid-19 infekcijas apdraudējumu, var gan tiešsaistē, gan klātienē, ievērojot epidemioloģiskās drošības ieteikumus. Katras NVA filiāles Karjeras dienu akcijas pasākumu plāns un kontaktinformācija atrodama NVA tīmekļvietnes sadaļā “Karjeras dienas”.
NVA Valmieras filiāles Valkas klientu apkalpošanas centra karjeras konsultante Ingrīda Lielmane akcijas laikā ir vadījusi vairākas individuālās darba interviju simulācijas. Ingrīda stāsta:
“Klientus parasti uztrauc jautājums, ko teikt un kā izturēties darba intervijā. Modelēju klientiem situāciju, ka es esmu darba devējs un viņi darba ņēmēji. Sarunas laikā precizējam, kas varētu būt citādāk un labāk. Klientiem bieži ir zems pašvērtējums, jo pēc daudziem nosūtītiem CV nav saņemtas atbildes vai atteikums. Konsultācijas laikā atrodam jaunas vakances, precizējam CV atbilstoši darba sludinājumam, sagatavojam motivācijas vēstuli un nosūtam darba devējam. Konsultācijas laikā motivēju klientu būt drosmīgam, pašpietiekamam un balstīties uz savām prasmēm un vērtībām, kā arī iedrošinu, ka darba intervija ir pieredze, kurā pilnveidojamies un iegūstam jaunas prasmes.”